Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här blir Pressbyrån ”Insamlingsbyrån”

Publicerad: 9 September 2015, 07:40
Uppdaterad: 3 Maj 2016, 07:05

Här är Pressbyråns blixtkampanj för att hjälpa till i flyktingkrisen.


Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Pressbyrån har en tradition av att byta namn för att ta ställning. Under Stockholm Pride 2013 bytte butikerna namn till ”Bögbyrån", "Flatbyrån", "Queerbyrån", "Transbyrån" och "Homobyrån".

Pressbyråns reklambyrå Åkestam Holst stod bakom kampanjen, som syftade till att uppmärksamma HBTQ-personer och visa att butikerna är till för alla.

Nu gör Pressbyrån ytterligare en namnbyteskampanj, denna gång för att hjälpa till i den pågående flyktingkrisen. I dag byter butiken på Stockholms centralstation tillfälligt namn till ”Insamlingsbyrån”.

”Världens flyktingar behöver hjälp. Idag går all försäljning från vår största butik – Pressbyrån i Stora hallen på Stockholms Centralstation – till Rädda Barnen. Köper du till exempel en kaffe som kostar 19 kronor skänks 19 kronor. Köper du en tjänst som till exempel ett busskort skänks hela vår provision. Vi hoppas på att nå minst 300 000 kronor. Välkommen förbi och töm hyllorna”, skriver Pressbyrån på Facebook-sida.

Marknadschefen Annamaria Carnemark uppger för Aftonbladet att butiken haft rusning under morgonen och att många passar på att handla lite extra i dag.

– Vi har som många andra berörts av det som sker runt omkring oss. Så vi bestämde oss för att hjälpa till, säger hon till Aftonbladet om beslutet att skänka dagskassan till Rädda Barnen.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.