Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Welcoms första kampanj för Häcken

Publicerad: 25 Mars 2013, 05:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Här är Welcoms första kampanj för BK Häcken.


"Alla heter inte Glenn i Göteborg". Det är budskapet i en av annonserna som byrån Welcom har tagit fram åt fotbollslaget BK Häcken.

Kampanjen är den första för den nya kunden, efter att ha brutit samarbetet med IFK Göteborg. Syftet är att berätta att Häcken inte lever på gamla meriter.

– BK Häcken är ett lag för det nya Göteborg. Vi tar avstånd från den traditionella matchhetsen mellan lagen. Istället ställer vi den nya innovativa göteborgsfotbollen mot de mer traditionsfyllda fotbollsföreningarna i stan, säger Jonas Sjövall, creative director på Welcom i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i Göteborgs-Posten och GT med start i morgon, tisdag.

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.