Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 26 Januari 2018, 09:28
Uppdaterad: 26 Januari 2018, 12:09
Drönare och "Sound och Music"-tolkning i kampanjen för Volvos nya bilmodell.
Ämnen i artikeln:
VolvoDagens Media skrev tidigare i veckan om att artisten Jennie Abrahamson får uppdraget att stå för musiken Volvos nya reklamfilm.
I dag lanseras Volvos marknadsföringskampanj för den nya XC40. En bil som blir företagets första modell i kategorin kompakta premium-SUV:ar. I filmen hörs Jennie Abrahamsons version av ” My Favorite Things” från musikalen och filmen ”Sound of Music”.
Forsman & Bodenfors ligger bakom filmen.
Se Volvos reklamfilm som har premiär på TV4 ikväll i spelaren ovan.
Kampanjen:
Byrå: Forsman & Bodenfors
Ad: Andreas Malm, Karl Risenfors
Copywriter: Gustav Johansson
Account supervisor: Lena Olander, Alison Arnold
Account executive: Jenni Füleki
Agency producer: Mats Wolgers
Music supervisor: Jenny Ring, Johan Nordqvist
Artwork: Martin Joelsson, Ingrid Arnsand Jonsson
Pr strategist: Bjarne Darwall
Reklamfilmen:
Director: Johnny Green
Editor: Thomas Grove Carter
Production Company: Anonymous Content
Post Production: Chimney
Simon Nilsson
Ämnen i artikeln:
Volvo