Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Volvo Cars nya reklamfilm

Drönare och "Sound och Music"-tolkning i kampanjen för Volvos nya bilmodell.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Januari 2018, 09:28
Uppdaterad: 26 Januari 2018, 12:09

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dagens Media skrev tidigare i veckan om att artisten Jennie Abrahamson får uppdraget att stå för musiken Volvos nya reklamfilm.

I dag lanseras Volvos marknadsföringskampanj för den nya XC40. En bil som blir företagets första modell i kategorin kompakta premium-SUV:ar. I filmen hörs Jennie Abrahamsons version av ” My Favorite Things” från musikalen och filmen ”Sound of Music”.

Forsman & Bodenfors ligger bakom filmen.

Se Volvos reklamfilm som har premiär på TV4 ikväll i spelaren ovan.

Arbetsgrupp:

Kampanjen:

Byrå: Forsman & Bodenfors

Ad: Andreas Malm, Karl Risenfors

Copywriter: Gustav Johansson

Account supervisor: Lena Olander, Alison Arnold

Account executive: Jenni Füleki

Agency producer: Mats Wolgers

Music supervisor: Jenny Ring, Johan Nordqvist

Artwork: Martin Joelsson, Ingrid Arnsand Jonsson

Pr strategist: Bjarne Darwall

Reklamfilmen:

Director: Johnny Green

Editor: Thomas Grove Carter

Production Company: Anonymous Content

Post Production: Chimney

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.