Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är Vings sommarkampanj lagom till jul

Publicerad: 23 December 2016, 06:00
Uppdaterad: 22 December 2016, 14:01

Ving lanserar sommarkampanj mitt i mörka vintern och släpper ny signaturmelodi.


Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Idag släpper Ving sin sommarkampanj "You want, we do" som kommer pågå till slutet av mars.

Tanken är att kampanjen ska visa på att Ving har ett brett erbjudande som innefattar allt från sol- och badresor till kryssningar, cityresor, träningsresor och egna semesterhotell.

För resevarumärket är julhelgerna och veckorna efter det den viktigaste försäljningsperioden av resor inför sommaren.

– Vi vill uppfylla kundernas semesterönskemål med koncepthotell som har något för alla, oavsett om de vill ha tid för familjen, mer lek eller helt enkelt mer tid för sig själva, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Planerna framåt är att bjuda in kunderna ännu mer i vår produktutveckling av koncepthotellen kring framtidens boende, aktiviteter och restaurangutbud, bland annat genom sociala medier, fortsätter Claes Pellvik.

Till de nya kampanjfilmerna har även en ny signaturmelodi skapats som ska förstärka budskapet i kampanjen, nämligen att det inte finns några perfekta världar, människor eller stylade miljöer, däremot massor av livsglädje. Signaturlåten är en remix av The Temptations låt "Get ready" från 1966.

Två reklamfilmer på 15 och 30 sekunder har spelats in och kommer gå i TV4-gruppens kanaler. Från och med mellandagarna kommer filmerna även att visas på SF Bio. Printannonsering kommer gå i DN, GP, SvD och Sydsvenska Dagbladet samt i lokalmedia på orter där Ving har flest resenärer. Ving-kampanjen kommer även gå upp på rikstäckande utomhusplatser via JC Decaux och Clear Channel.

"You want, we do" kommer även synas digitalt på sajter som DN.se, Di.se och Expressen.se. Vings filmer visas även på Youtube med start den 23 december och hela kampanjen kommer att synas med anpassat innehåll i Vings sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram.

Sommarkampanjen är gemensam för hela Thomas Cook Group. Den visas bland annat i England, Tyskland, Belgien och Holland samt i Kina. Bakom reklamfilmerna ligger den engelska reklambyrån Albion. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VingKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev