Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är Vings nya utseende

Publicerad: 13 December 2012, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:01

Hjärtat tar plats som gemensam symbol för Vings varumärken.


Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Den 19 december byter Ving identitet, och får tillsammans med sina nordiska systerbolag Ving i Norge, Spies i Danmark och Tjäreborg i Finland, samt hotellen Sunwing Family Resorts och Sunprime Hotels ett nytt gemensamt utseende.

I ett pressmeddelande beskrivs omgörningen som den största varumärkesförändringen i Vings historia.

– Det är sannolikt den största varumärkesförändringen i Sverige i år, kanske i hela Norden. Vi gör den här förändringen för att förenkla för våra kunder och bli mer synliga i hela resehjulet, säger Magnus Wikner, vd för Ving Sverige i pressmeddelandet.

Den nya hjärt-symbolen kallas ”The Sunny Heart”.

– Vi tycker att den på ett bra sätt kommunicerar vad vi står för – omtanke, kvalitet, trygghet och nytänkande.

Vings nya identitet har tagits fram i samarbete med varumärkesbyrån Happy F&B. Vings reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.