onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är Vings nya kampanj

Publicerad: 27 augusti 2010, 06:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Resebyrån slår ett slag för Egypten-resorna.

Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

DT

Dante Thomsen


Vings nya kampanj tar siktet på all-inclusive resor till Egypten och består dels av två reklamfilmer som ska gå i TV4 och TV3 samt en kampanj på Vings ”egna” kanaler.

– Som alltid för oss är det viktigt att fokusera på hotellen och vi vill informera om fördelarna med att åka på en all-inclusive semester på ett lite humoristiskt sätt, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, till Dagensmedia.se.

De egna kanalerna består av en Facebook-sida, en kampanjsajt på Ving.se samt en blogg.

– Vår huvudmålgrupp är kvinnor från 29 år eftersom att de ofta är initiativtagare och beslutsfattare när det gäller resor, säger Claes Pellvik.

Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors. Claes Pellvik vill dock inte berätta hur mycket den har kostat.

– Siffror för medieköp och produktion är något vi vill hålla inom huset.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev