Kampanjer
Här är Vings nya kampanj
Publicerad: 27 augusti 2010, 06:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41
Resebyrån slår ett slag för Egypten-resorna.
DT
Dante Thomsen
Vings nya kampanj tar siktet på all-inclusive resor till Egypten och består dels av två reklamfilmer som ska gå i TV4 och TV3 samt en kampanj på Vings ”egna” kanaler.
– Som alltid för oss är det viktigt att fokusera på hotellen och vi vill informera om fördelarna med att åka på en all-inclusive semester på ett lite humoristiskt sätt, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, till Dagensmedia.se.
De egna kanalerna består av en Facebook-sida, en kampanjsajt på Ving.se samt en blogg.
– Vår huvudmålgrupp är kvinnor från 29 år eftersom att de ofta är initiativtagare och beslutsfattare när det gäller resor, säger Claes Pellvik.
Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors. Claes Pellvik vill dock inte berätta hur mycket den har kostat.
– Siffror för medieköp och produktion är något vi vill hålla inom huset.