Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är världens bästa reklamfilm

Publicerad: 28 Juni 2010, 06:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Old Spice-filmen ”The man your man can smell like” vann Grand Prix i film. DDB Stockholm fick ännu ett bronslejon.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmCannes LionsCannes Lions 2010Cannes

DDB Stockholm var den enda svenska vinnaren i filmkategorin. Byrån vann ett bronslejon för filmerna i Rolighetsteorin för Rolighetsteorin.

Det var DDB Stockholms femte pris i Cannes, samtliga för Rolighetsteorin. Byrån lämnade Cannes med ett Grand Prix, två guld- och ett silverlejon i Cyber och ett silver i pr.

Grand Prix i film gick till Wieden+Kennedy i USA för Old Spice-filmen ” The man your man can smell like”.

I kategorin Film Craft fanns inga svenska vinnare. Redrum  var nominerade för ”Carousel” för Philips, men det närmsta Sverige kom var ”I’m Here” för Absolut Vodka, av amerikanska produktionsbolag MJZ.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev