Gå direkt till textinnehållet

Här är Uniqlos första svenska kampanj

Från vänster: Henrik Sauer, Lamin Holmén, Mirjam Björklund , Lars Nittve, Hedda Stiernstedt, Jacob Mühlrad och Lotta Kühlhorn. Foto: Jesper Brandt

Uniqlo tar hjälp av bland andra Lamin Holmén och Hedda Stiernstedt för att marknadsföra varumärkets kläder inför lanseringen.

Den 24 augusti slår klädvarumärket Uniqlo upp dörrarna för den allra första butiken i Sverige. Idag rullas den första svenska kampanjen ut för att uppmärksamma varumärkets intåg på den svenska marknaden.

Genom kampanjen "Where to next?" vill man lyfta klädernas "funktionella skönhet" och koppla plaggen, som kallas för Lifewear, till funktionalismen i Stockholm tillsammans med sju ambassadörer.

De sju ambassadörerna består av Henrik Sauer, Lamin Holmén, Mirjam Björklund , Lars Nittve, Hedda Stiernstedt, Jacob Mühlrad och Lotta Kühlhorn och representerar tillsammans både teater, gastronomi, musik, dans, konst och sport.

Kampanjen består av bilder på var och en av ambassadörerna och en plats som är betydelsefull för varje person. Tanken är även att bilderna ska visa på hur Uniqlos Lifewear kompletterar deras liv.

Lamin Holmén, Mirjam Björklund, Jacob Mühlrad och Hedda Stiernstedt berättar även om sina utvalda platser i fyra olika korta klipp.

Publicerad 2018-08-13 06.55Uppdaterad 2018-08-13 06.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: