Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är TV11:s Big brother-kampanj

Publicerad: 4 Februari 2011, 13:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Naken hud och champagne-duschar. Här är reklamkampanjen som ska lyfta TV4-Gruppens storsatsning Big brother.


Ämnen i artikeln:

TV11Big BrotherTV4-gruppenTV4

Om drygt två veckor, söndagen den 20 februari, återuppstår skandalformatet Big Brother.

För TV4-gruppen är det en extremt viktig satsning – som bolaget har hängt upp hela lanseringen av nya TV11 på.

I dag kan dagensmedia.se visa reklamkampanjen som ska bygga upp intresse inför premiären.

– Scenerna som utspelar sig i kampanjen är saker som kommer att ske inne i huset, även om vi har byggt upp dem fiktivt i reklamkampanjen, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent på TV4-Gruppen.

Det blir alltså naket i Big brother-huset 2011?

– Nakenhet är något som kommer att förekomma då vi filmar deltagarna 24 timmar om dygnet i 100 dagar.

Hur många tittare tror du premiären drar?

– Det är omöjligt att säga. Men vi har mycket höga förväntningar. Huset känns bra, deltagarna, kampanjen och trailern känns också grymt bra så alla förutsättningar finns.

Pelle Porseryd passar även på att bekräfta dagensmedia.ses avslöjande om att Big brother-huset ligger i Årsta Partihallar.

– Det ligger i det området.

Reklamkampanjen för Big brother är framtagen internt på TV4. De starka färgerna i kampanjen ska spegla TV11:s profil som en ”färgstark” kanal. Samtidigt ska bilderna andas en fräschör som ska spegla den mer rumsrena profil som TV4 tidigare har kommunicerat att årets upplaga av Big brother ska ha.

Kampanjen går upp i Stockholms tunnelbana natten mellan söndag och måndag. En vecka senare går den upp rikstäckande på eurosizetavlor.

Arbetsgrupp på TV4-gruppen

AD – Ida Wahlström

Copy – Kajsa Öijerholm

CD – Fredrik Östergren

Fotograf: Carl-Johan Paulin, Bauer

Produktionsledare – Carina Cederholm

Projektledare – Jessica Abril

Bildredaktör – Kajsa Andersson

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.