fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är Trygg-Hansas nya koncept

Publicerad: 17 augusti 2017, 05:00

Se resultatet av Perfect Fools första reklamkampanj för Trygg-Hansa.

Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsKampanj

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I början av året valde Trygg-Hansa Perfect Fools till att utveckla försäkringsbolagets nya kommunikationskoncept.

Fokus för det nya konceptet är ambitionen att minska människors oro. Som en första del i det nya greppet rullar man ut "Minnesmolnet" – en molntjänst där man kan spara ned sina oersättliga minnen.

Höstkampanjen riktar specifikt in sig på hemmet och minnen. Idén till "Minnesmolnet" bygger på insikten från en Novusundersökning som visar att nästan varannan svensk är mest orolig över att förlora fotografier eller minnesföremål av sakerna de äger vid en olycka i hemmet.

– Det handlar om att hjälpa till att skingra människors oro, både genom att erbjuda bra försäkring men också genom råd och tips om hur man kan undvika att drabbas av skador, säger Emma Brandt-Johnsson, marknadschef på Trygg-Hansa, till Dagens Media.

Hur kommer det sig att ni har tagit fram ett helt nytt kommunikationskoncept?

– Tidigare har vi arbetat med reklamvärlden "skyddsänglarna" utifrån behov vi hade då, men mycket har hänt genom åren. Vi ville ha ett koncept som passar i all kommunikation vi gör med utgångspunkt i digitala och sociala kanaler. Det nya konceptet kan vi använda i allt från våra kundbrev och CRM till pr och varumärkesbyggande kampanjer och vi kan på ett naturligt sätt få in vår livboj.

Valet föll därför på Perfect Fools i våras då de kan erbjuda ett starkt stöd i digitala och sociala kanaler.

– Det är ett energiskt team med en god digital bas men också en stark varumärkeskompetens.

Förutom molnet släpper Trygg-Hansa även kortare filmer regisserade av Andej Landin på temat "skingra din oro". Kampanjfilmerna kommer synas i både tv, sociala medier och digitalt under hösten.

Arbetsgrupp:

Trygg-Hansa:

Anna-Maria Sjöberg, Campaign ManagerEmma Brandt-Johnsson, Head of MarketingPetter Lindkvist, Marketing Planning & Insight ManagerMats Dahlquist, Marcom DirectorCamilla Nordgren, Web ManagerHanna Axelsson, Communications ManagerJoseph Borenstein, PR ManagerTobias Oskarsson, Digital Acquisition Manager

Perfect Fools:

Petter Träff, Account DirectorAnn Ystén, CEO / Client DirectorDaniel Lunde, Creative / Art DirectorMagnus Ivansson, Creative / CopywriterKlas Lusth, Executive Creative DirectorPatrick Dry, Creative DirectorMirjam Krook, DesignerJosefine Enelid Roos, ProducerMaria Elmqvist, Research PlannerRasmus Bjurström, Strategic Director

Produktionsbolag: StandartRegissör: Andrej LandinPr-byrå: PrimeMediebyrå: PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev