Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är svenska vinnarna i Lovie Awards

Publicerad: 27 September 2016, 07:38
Uppdaterad: 27 September 2016, 10:51

Forsman & Bodenfors tog hem flest vinster i Lovie Awards.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsEdelman Deportivo

Idag tillkännages vinnarna i prestigefulla Lovie Awards, som hyllar de bästa europeiska sajterna, verktygen och kampanjerna.

Svenska Forsman & Bodenfors hade felst nomineringar allt som allt, och lyckades även kamma hem två guld för "Look Who’s Driving" för Volvo Trucks.

Byrån hade sammanlagt fem vinster, vilket var flest för de svenska byråerna, tätt följt av Edelman Deportivo med tre stycken.

Alla svenska vinnare:

GULD:

Internet Video Animation: Unicef/For Sofia/Edelman Deportivo

Mobile & Applications Best User Interface: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm/BBH Stockholm

Internet Video Viral Video (Branded): Volvo Trucks/Look Who’s Driving/Forsman & Bodenfors

Internet Video Virtual Reality (Branded): E.ON/The Power of Swimming/M&C Saatchi Stockholm

Internet Video Live Experiences: Volvo Trucks/Look Who’s Driving/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Brand Microsite: SPP/Welcome to Earth 2045/ MC Saatchi Stockolm

SILVER:

Websites travel/Tourism: Svenska Turistföreningen/Våga Upptäck/Smicker

Online Advertisning Banner Ads: Unicef/The Disguised Banner/Edelman Deportivo

Social Animals: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute/Geelmuyden Kiese Sweden

Mobile & Applications Best Visual Design: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm/BBH Stockholm

Mobile & Applications Family & Kids: Toca Boca/Toca Dance

Mobile & Applications Games: Toca Boca/Toca Blocks

Online Advertising Branded Game or Application: IF/Slow Down GPS/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Mobile & Experiential: Taxi Stockholm/Explore Stockholm/We Are Yours

Online Advertising Mobile Advertising: Tele2/Democratic Front Row/Edelman Deportivo

Social Native Advertising: Pause/Discount is King/Åkestam Holst

Social Native Advertising: The Spotify Portfolio/Christian Söderholm

BRONS:

Websites Best Design: Expressen/Chefen – Zlatan Ibrahimovic/Ludvig Holmberg

Mobile & Applications Best User Interface: Rebtel Activist /BBH Stockholm

Internet Video Short Form: Coop/The Organic Effect/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Branded Content: H&M/Close the Loop/Forsman & Bodenfors

Social Education & Discovery: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute, /Geelmuyden Kiese Sweden

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.