Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är SOS Barnbyars julkampanj

Publicerad: 17 november 2011, 05:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Med start 1 december går SOS Barnbyar ut i en bred kampanj i bland annat print och tv. Målet är att nå ut i bruset från de ideella företagen.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSOS Barnbyar

I fokus för kampanjen står SOS Barnbyars olika julklappar, som riktar sig till både privatpersoner och företag, och som innebär att köparen stödjer olika insatser, exempelvis medicin till familjer i Moçambique.

Kampanjen kring paketen, som reklambyrån Åkestam Holst har tagit fram pro bono, kommer att gå brett som banners på webbsajter, i print, tv, som dr, samt som event och utomhusreklam i Stockholm.

– Vi har valt att gå ut brett eftersom att det under juletid inte bara är vi som gör kampanjer i branschen, så det är tuff konkurrens. Vi har dessutom inte satsat så mycket under hösten och så har vi ett nytt koncept, säger Linda Kaplan, projektledare på SOS Barnbyar, till dagensmedia.se.

Det nya konceptet är paketen de säljer, men även företagets webbshop är omgjord.

– Vi har haft en webb-shop tidigare, men vi har precis gjort den mer konkret och tydlig. Så vi displayar vårt stora paket, men det vi vill är att få in folk till webbshopen, säger Linda Kaplan.

SOS Barnbyar har också ett antal samarbeten i anknytning till kampanjen. Twilfit och Hemtex kommer att sälja ett armband, Apoteket en reflex och ett antal så kallade stjärnprodukter och Rodebjer har designat ett tröjset som säljs till förmån för SOS Barnbyar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSOS Barnbyar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.