Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 29 januari 2014, 11:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
"Framtidskontraktet" är Socialdemokraterna i Stockholmsregionens nya kampanj. Medverkar gör komikern Henrik Schyffert.
Ämnen i artikeln:
Socialdemokraterna"Framtidskontraktet" har tagits fram i samarbete med S-nätverket Smedjan.
Förutom annonsering i kollektivtrafiken bygger kampanjen också på Youtube. Sedan tidigare har Henrik Schyffert berättat att han stödjer Socialdemorkaterna och han medverkar också i den här reklamfilmen.
– Vi har gjort vår hemläxa. Under förra valet var det många Stockholmare som hade svårt att veta vad vi tyckte. Därför vill vi vara extra tydliga med våra fyra vallöften i den här kampanjen, säger Lisa Hedin, kommunikationschef för S i Stockholmsregionen, till Dagens Media.
Kampanjen har tagits fram pro bono av S-märkta kreatörer i reklambranschen.
– Vi är jätteglada att Smedjan kan hjälpa oss med det här. Det är personer som är jätteduktiga på kommunikation.
Hur mycket har kampanjen kostat?
– Det brukar vi inte uttala oss om men filmen kostade väl en fika och några biljetter till valvakan.
Se filmen nedan:
<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/36Sx4khkOWw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Socialdemokraterna