Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Sex and the City-sponsorerna

Publicerad: 17 Maj 2010, 06:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Trycket är hårt på reklamplatserna kring Sex and the Citys uppföljare. Dagens Media har listan över sponsorerna.


Det börjar dra ihop sig till premiär för ”Sex and the City 2”. Den 25 maj är det premiärfest och dagen därpå ordnar SF smygpremiärer på ett antal utvalda biografer för de ivrigaste biobesökarna. De biljetterna gick åt på någon dag.

Det har även varit stor efterfrågan på SF Medias annonsutrymme i samband med filmsläppet.

– Jag har aldrig upplevt ett sådant tryck som i maj och juni och ”Sex and the City” är en stor anledning till det. Vi är slutsålda och merparten av kunderna har valt 360-graderslösningen med alla våra kanaler, säger David Bonnier, vd på SF Media.

Sandrew Metronome distribuerar ”Sex and the City”-uppföljaren och hanterar därmed marknadsföring av filmen och sponsorupplägg.

– De globala partners vi samarbetar med är Mercedes Benz, SKYY Vodka, Swarovski, Moët-Hennessy, Hewlett Packard och Sarah Jessica Parkers Coty parfym. De flesta har egna kampanjer som rullar nu inför filmsläppet, säger Pia Norström, marknads- och pr-chef på Sandrew Metronome.

Distributionsbolaget samarbetar även på nationell nivå med Nutrilett och Johnson & Johnsons varumärke Compeed.

Galapremiären för filmen går av stapeln tisdag den 25 maj i Stockholm med en efterföljande fest i Biblioteksstan. Där kan gästerna shoppa till bra priser och äta mat från Fredsgatan 12. MEC Access och Ibeyostudio med Marcus Kollberg står bakom eventet.

– Tityo, Sahara Hotnights, Page Three och Veronica Maggio kommer att spela skivor. Galapremiären sponsras av Eurocard, Coca Cola light, Cliniderm, Redken, RFSU och Makeupstore utöver övriga sponsorer, säger Pia Norström.

”Sex and the City”-filmen ska marknadsföras med tv-reklam i TV3, TV6, Kanal 5, Comedy Central och MTV. Det blir även utomhusreklam på bussar och spårvagnar i storstäderna.

På nätet lyfts filmen fram med reklam på bland annat Spotify, Posh24 och Bonniers paket Ilike.

– Kampanjerna har startat eller kommer att starta inom kort.Till detta har vi en mängd andra samarbeten med media, sociala media, biograferna och andra lokala samarbetspartners, avslutar Pia Norström.

 

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.