Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Sempers sportiga vällingkampanj

Publicerad: 17 Februari 2015, 13:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Babysimmet, Vardagsrumsrundan, Kasaloppet och Ledingeloppet. I Sempers nya vällingkampanj är namnen på de klassiska tävlingarna utbytta mot namn som har med barn att göra.


Tillsammans med organisationen En svensk klassiker släpper Semper sin nya vällingkampanj. Annonserna och reklamfilmen ska vara kopplade till Lidingöloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Vasaloppet. Kampanjen är framtagen av kommunikationsbyrån Food & Friends.

– I filmen ser vi små barn som klarar olika moment, till exempel är Vasaloppet utbytt mot "Kasaloppet" för att leka med begreppen, säger Mia Löfgren, copywriter på Food & Friends, i ett pressmeddelande.

Samtidigt lanserar Semper också burkmatskampanjen "Riktig mat. För barn".

– Det finns många fördomar om burkmat och vi ville berätta att det är de bästa råvarorna i burkarna. Det känns verkligen som att vi har hittat rätt ton och uttryck i båda kampanjerna tillsammans med Food & Friends, säger Anna Hellström, marknadschef på Semper, i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.