Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är SBAB:s nya kampanj för Förlustgeneratorn

Publicerad: 14 Oktober 2013, 12:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Le Bureau står bakom SBAB:s nya kampanj för att stoppa svenska folkets ränteförluster.


Svenskarna förlorar 10 miljarder kronor om året på att ha sina sparpengar på bankerna istället för hos SBAB.

Det är budskapet i en ny reklamkampanj som SBAB går ut i just nu.

Huvuddelen i kampanjen är "Förlustgeneratorn", som bygger på uppgifter om saldo och genomsnittlig ränta från Statistiska centralbyrån (SCB) och sedan jämför med vad avkastningen skulle blivit hos SBAB.

– Förlustgeneratorn är ett verktyg som vi tagit fram internt för att räkna ut hur mycket pengar svenskarna förlorar, men vi har inte marknadsfört det i särskilt stor utsträckning tidigare. Det ska bli väldigt spännande att se vad vi får för reaktioner, säger SBAB:s marknadschef Marianne Lundgren-Précenth i ett pressmeddealnde.

Kampanjen går både i tv, online, i print, via direkreklam, utomhus och i sociala medier.

Arbetsgrupp

SBAB

Pernilla Thunblad

Marianne Lundgren-Précenth

Jonas Burvall

 

Le Bureau

Ulrika Andrinsson

Gustaf Sehlstedt

Albin Gustafsson

Claes Kjellström

Julia Stenius

Fredrik Hökerberg-Sandholm

Ylva Krantz

 

Produktionsbolag:

BRIKK och Bannerboy

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.