Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är SAS nya reklamkoncept

Publicerad: 29 September 2014, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

UPPDATERAD. "We are travelers" är pay-offen i SAS nya reklamkoncept, signerat Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

SASÅkestam Holst

I dag lanserar flygbolaget SAS sitt nya reklamkoncept.

Bakom reklamfilmen, som är startskottet för kampanjen, står regissören Andreas Nilsson, som gjort "Epic Split" för Volvo Trucks.

I filmen ses en mängd resenärer som alla har olika anledningar till att resa med SAS. "En flight. Hundratals anledningar att flyga" är budskapet.

– Vi fokuserar på de resenärer som reser lite oftare och som uppskattare resande, säger SAS marknadschef Stefan Hedelius till Dagens Media.

Enligt honom rör det sig om en tiondel av Skandinaviens befolkning, som tillsammans står för 70 procent av resandet.

– De som väljer SAS vill att resan ska vara något mer än en transport från A till Ö, det märker vi tydligt i dialogen med kunderna. Det nya kommunikationskonceptet "We are travelers" ska differentiera oss från konkurrenterna.

Åkestam Holst är huvudbyrå och det här är deras första kampanj för SAS. Konceptet är framtaget i samarbete med Bacon, & Co, Los & Co, Rippler Communications, OTW, Mindshare, Mediacom, Tre Kronor och Bold. Kampanjen syns framför allt i dagspress och digitalt.

Fakta

Kampanjens profiler:

Lou Brundin, Professor/Överläkare, Karolinska Institutet, SE

Peter Amby, Gallerist, Last Resort Gallery, DK

Kjetil Trædahl Torhsen, Grundare av Snøhetta,NO

Tiril Sjåstad Christiansen, Freestyle skier, NO

Jesper Kouthoofd, Grundare av ACNE och Teenage Engineering, SE

 

SAS Crew:

Camilla Mørkholm Bjerke, Kapten, NO

Stefan Jacobsson, Pilot, SE

Karianne Hassel, Air purser, NO

Anna Sofie Larsson, Air hostess, DK

Alexander Sveen, Air host, NO

Sofie Asp, Air hostess, SE

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.