Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är Sängjättens tv-premiär

Publicerad: 21 september 2010, 06:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Alla behöver sova skönt, inte minst stressade småbarnsföräldrar. Det är budskapet i Sängjättens nya reklamkampanj.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen omfattar radio och print, och kombineras med ett nytt butikskoncept. Premiär för reklamfilmen, Sängjättens första seriösa försök på tv-reklam, är imorgon, onsdag. Budskapet är att "alla behöver sova skönt".

– Filmens budskap är en sanning som ibland är så självklar att man tenderar glömma bort vikten av den, säger Mats Alfredsson som är kundansvarig för Sängjätten på Mecka.

Sängjättens vd Kristian Medailleu berättar att företaget tidigare saknat en tydlig mediestrategi, vilket förklarar avsaknaden av tv-reklam. Men nu är det alltså klart att tv blir huvudmedia under de nästkommande tolv månaderna.

– Mediet är helt valt efter vår målgrupp. Vi vill visa att vi förstår kundens vardag, att det händer mycket på en dag och att livet kan vara stressigt. Då är det skönt att komma hem till en skön säng, säger Kristian Medailleu.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Mecka. OMD är mediebyrå.

Arbetsgrupp Mecka

projektledare Mats Alfredsson och Linda Andrén, produktionsledare Klas Frick, ad Ann Larsson, copy Gabriella Myrén, webbutvecklare Magnus Tapper, original Daniel Djupsund Sheerin

Filmbolag: Stark – Torbjörn Martin, Björn Fävremark, John Boisen

Martin Schori

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev