Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är resultatet av Boxers och CP+B:s första samarbete

Publicerad: 24 April 2015, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

En skäggig bebis ska sälja in Boxer Flex16. Samtidigt öppnar företaget upp för en comeback av Boxer-Robert.


Ämnen i artikeln:

Crispin Porter BoguskyBoxer

Crispin Porter + Boguskys första uppdrag för Boxer är att marknadsföra tjänsten Boxer Flex16. Där ska kunderna kunna handplocka sina 16 favoritkanaler och ändra dem varje månad.

– Det är inte en ny produkt för oss, men vi vill trycka på att man kan välja de kanaler man själv vill ha och sedan byta ut dem. Det är ganska unikt i den här branschen, säger Elisabet Åkerhielm, marknadschef för Boxer, till Dagens Media.

Lanseringskampanjen drar igång eftersommaren och går under namnet "Nu slipper du bestämma dig". Den första filmen innehåller bland annat en skäggig bäbis och en rysk gumma som ska nå publik i sociala medier.

– Vi vill förmedla att det känns som att vara ett barn i en godisbutik. Det finns så många olika tv-kanaler att välja mellan och det behöver man inte göra här. Vi har valt att göra en 20-sekundersversion som ska gå i tv och en version på en minut som är för Youtube-publiken. Där tar vi ut svängarna lite mer, säger Elisabet Åkerhielm.

Vad händer härnäst? Kommer Boxer-Robert att göra en comeback?

– För några år sedan beslutade vi oss för att ikonisera Boxer-Robert. Han har inte varit talesperson för Boxer i några år, men i den här filmen händer det något. När man ser det kan man börja fundera på om det kommer att hända mer.

Kampanjens första reklamfilm är gjord tillsammans med Hobby Film.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Crispin Porter BoguskyBoxer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev