Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är reklamfilmerna som går bäst på Youtube

Stor variation bland kampanjerna som listas på "Youtube ads leaderboard".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Oktober 2017, 06:00
Uppdaterad: 24 Oktober 2017, 06:04

Ämnen i artikeln:

YoutubeKampanj

"När vi summerar tredje kvartalet på Youtube, ser vi återigen en stor variation av reklamfilmer i olika format", säger industrichefen Malin Starck.

Youtube har rankat de reklamfilmer som gått bäst på Youtube under det tredje kvartalet och som där med listats på "Youtube ads leaderboard".

Rankningen baseras på en algoritm som räknar in bland annat organiska visningar, betalda visningar och visningstid.

– När vi summerar tredje kvartalet på Youtube, ser vi återigen en stor variation av reklamfilmer i olika format, säger Malin Starck, industrichef på Youtube, till Dagens Media och fortsätter:

– Bland de högst presterande ser vi en traditionell 30-sekundersfilm med lite dokumentär-känsla i utformningen. På andraplats ser vi ett samarbete mellan Intersport och Youtube-stjärnor i deras kanal "Fotbollstuben". Slutligen ser vi återigen en längre film, där en stark och känslosam historia står i centrum för narrativet.

De reklamfilmer som fått placeringar på "Youtube ads leaderboard" speglar den variation som syns på Youtube just nu, både när det kommer till utformning, längd och typ av reklamfilm, menar Malin Starck.

#5

#4

Varumärke: SupercellByrå: Barton F. Graf

#3

Varumärke: CarlsbergByrå: Animal StockholmMediabyrå: OMD

#2

Varumärke: IntersportByrå: SplayMediebyrå: Vizeum

#1

Varumärke: VattenfallByrå: DDBMediebyrå: OMD/Iprospect

Ämnen i artikeln:

YoutubeKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.