Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kampanjer

Här är Pepsis storsatsning

Pepsi drar nu igång ”Refresh Project” med en reklamkampanj. Det är bolagets största kampanj på den svenska marknaden hittills.


Publicerad 2011-05-12 06:26

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:

Som dagensmedia.se tidigare berättat går ”Refresh Project” ut på att utmana ungdomar att komma med idéer för att ”refresha” sin tillvaro. Första utmaningen handlar om musik, därefter kommer utmaningar inom dans, kärlek och tricks från april fram till oktober.

En jury bestående av Björn Ranelid, Isabella ”Blondinbella” Löwengrip och representanter för Fryshuset avgör vilka fyra idéer som är värda högsta vinsten på 100 000 kronor vardera.

Artisten September frontar allt kampanjmaterial.

Tävlingsidéerna laddas upp på Pepsi Refresh Projects digitala plattform, som stöttas av en blogg, Facebooksida, Twitter och You Tube-kanal. Reklamkampanjen går i tv, online och i butik.

Reklambyrå för den svenska kampanjen är Honesty, pr-byrå är Prime, butiksreklamen står Momentum för, och mediebyrå är OMD.

Arbetsgrupp reklamfilm

Reklambyrå – Safari Sundays Damon Gorrie  – founder Jon Schwear – creative director Rich Novak – producer Emily Fitzpatrick – account supervisor Produktionsbolag – Green Dot Films Rick Fishbein – managing Director Darren Folds – executive producer/head of sales Rich Pring – executive producer/head of production Jimmy Greenway – producer Bryan Newman – digital producer Regissör Kim Jacobs (Jabosbriere) Visual effects – D-train   Dan Connelly – executive producer Russell Sanzgiri – producer Musik Pepsi

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.