Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Paris Hiltons aprilskämt för Sodastream

För att på ett humoristiskt sätt få människor att köpa en Sodastream istället för att lägga pengar på bubbelvatten i plastflaskor, har Sodastream tagit hjälp av Paris Hilton. I en film säger hon sig ha uppfunnit "nanodrop" – en helt evolutionerade vattendroppe.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Mars 2017, 06:20
Uppdaterad: 31 Mars 2017, 06:24

Ämnen i artikeln:

SodastreamKampanj

Det är en dag kvar till första april och Sodastream har tagit hjälp av Paris Hilton för att genomföra ett aprilskämt.

Skämtet går ut på att Paris Hilton i ett klipp säger sig ligga bakom "nanodrop": "en revolutionerande produkt som är 5 000 gånger mer hydratiserande än vanligt vatten". I en reklamfilm presenterar Paris Hilton den nya produkten, där en enda droppe täcker det dagliga vätskebehovet. Samtidigt löser produkten en annat problem, nämligen "allt krångel med att bära tunga plastflaskor som förorenar vår planet", som det står i pressmeddelandet.

Filmen är ett aprilskämt men har samtidigt som syfte att lyfta den negativa påverkan som platsflaskor har på miljön.

I filmklippet syns Paris Hilton med en rosa klänning och ett slags plastplagg:"Hej, jag är Paris Hilton. Allt som jag har på mig hittades i magen på en havssköldpadda. Så sorgligt", inleder hon videon.

Paris Hilton valdes som ansiktet utåt för kampanjen eftersom hon är "en entreprenör och affärskvinna som inte räds för att sticka ut och påverka".

– Vi valde Paris Hilton att fronta den här vågade kampanjen för att hjälpa oss att uppmärksamma en mycket allvarlig fråga på ett skämtsamt och underhållande sätt. Det handlar ju inte bara om produktion av plastflaskor, vilket är illa i sig. Men utöver det slängs stora mängder plastflaskor i naturen och när dem bryts ner till mikroplastartiklar förorenas haven, vilket i sin tur skadar fiskebestånden. Och då har vi inte ens börjat tala om de utsläpp som transporten av alla plastflaskor står för, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör på Sodastream, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

SodastreamKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.