Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är nya kampanjen från Tele2

Publicerad: 2 Mars 2015, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Telekombolaget går ifrån det klassiska sättet att marknadsföra maskin-till-maskin på.


I den nya kampanjen från Tele2 ska företaget visa upp sitt maskin-till-maskin-erbjudande (m2m).

– Tidigare har filmer som visat upp m2m varit väldigt informativa kring själva tekniken. Vi ville göra en film med glimten i ögat och på ett begripligt och lättsamt sätt visa upp var vi kan erbjuda inom m2m-tjänster, säger Viktor Wallström, informationschef på Tele2, till Dagens Media och fortsätter:

Hela m2m-tekniken handlar om hur maskiner kommunicerar med varandra. Det kan exempelvis handla om en buss som berättar för en busskur vilken tid bussen kommer att anlända.

– I dag kan man ju koppla upp precis vad som helst, men ett exempel på ett område där m2m är extra stort är inom säkerhetsindustrin där man kopplar upp till exempel övervakningslarm och kameror, säger Viktor Wallström.

Kampanjen är framtagen av Tele2 i samarbete med designbyrån Kurppa Hosk. Filmen är gjord av Hey it´s Enrico Pallazzo.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.