Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Norwegians nya kampanj

Publicerad: 31 Augusti 2009, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Flygbolaget Norwegian går ut med en stor kampanj där folk lockas att sjukskriva sig för att istället resa bort. Se reklamfilmen och lyssna på radiospottarna på Dagensmedia.se.


Temat är ”Høstrea” och kampanjen har budskap som ”Slut på semester? Då är det snart dags att bli lite `krasslig`” och ”Hej arbetsgivare! Räkna med ökad sjukfrånvaro de närmaste veckorna”.

I medieköpet ingår tv, radio, internet, bussbaksidor och print som ska rulla vecka 36-37.

Kampanjen är framtagen av Volt och för medieköpen står Vizeum. Produktionsbolag är Flickorna Larsson och Hawaii Produktion.

Volt

Henrik Stampe, kundansvarig och strateg

Louise Wallgren, projekt- och produktionsledare

Jens Thelfer, copywriter

Joakim Söderqvist, ad

Åsa Stjärnquist, formgivare

Gustav Dejert, illustratör (Woo agentur)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.