Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Netonnets julkampanj

Publicerad: 19 November 2013, 04:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

I sin nya kampanj vill Netonnet sprida sitt eget julevangelium.


Ämnen i artikeln:

GarbergsNetonnet

Netonnet beskriver sitt julevangelium som "en stämningsfull berättelse från julnatten när ett lågt pris kom till världen".

– Det känns roligt att hitta en annan vinkel för vår julkommunikation än branschens traditionellt högljudda reklam. Vi vill som vanligt kommunicera att man gör sin bästa affär direkt från lagerhyllan och det tror vi att man kan göra med en stämningsfull film istället för att höja rösten, säger Netonnets marknadsdirektör Jonas Järrenfors i ett pressmeddelande.

Nyligen plockade Netonnet hem 100-wattare i konsumentkategorin för sitt koncept "Direkt från lagerhyllan".

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/TF9DCQmUQ_I?list=PLof3eDa7LL95l3x1vaYSd0jBOJF9zrLaZ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

NetOnNet:

Jonas Järrenfors, Marknadsdirektör

Carola Tiberg. Marknadskoordinator

 

Garbergs:

Projektledare: Pernilla Berg

Produktionsledare: Anna Ohlsson

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Hampus Mattsson, Johan van der Schoot

Formgivare: Jessica Carenfelt

Creative Director: Petter Ödeen

Byråproducent: Annika Witkowska och Mats Sandin (Colony)

 

Samarbetspartners:

Produktionsbolag: Standart

Regissör: Stylewar

Producent: Kalle Schröder och Jens Odelbring

Illustrationer: Fellow Designers

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

GarbergsNetonnet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.