Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 19 november 2013, 04:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:56
I sin nya kampanj vill Netonnet sprida sitt eget julevangelium.
Netonnet beskriver sitt julevangelium som "en stämningsfull berättelse från julnatten när ett lågt pris kom till världen".
– Det känns roligt att hitta en annan vinkel för vår julkommunikation än branschens traditionellt högljudda reklam. Vi vill som vanligt kommunicera att man gör sin bästa affär direkt från lagerhyllan och det tror vi att man kan göra med en stämningsfull film istället för att höja rösten, säger Netonnets marknadsdirektör Jonas Järrenfors i ett pressmeddelande.
Nyligen plockade Netonnet hem 100-wattare i konsumentkategorin för sitt koncept "Direkt från lagerhyllan".
<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/TF9DCQmUQ_I?list=PLof3eDa7LL95l3x1vaYSd0jBOJF9zrLaZ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
NetOnNet:
Jonas Järrenfors, Marknadsdirektör
Carola Tiberg. Marknadskoordinator
Garbergs:
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Anna Ohlsson
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Hampus Mattsson, Johan van der Schoot
Formgivare: Jessica Carenfelt
Creative Director: Petter Ödeen
Byråproducent: Annika Witkowska och Mats Sandin (Colony)
Samarbetspartners:
Produktionsbolag: Standart
Regissör: Stylewar
Producent: Kalle Schröder och Jens Odelbring
Illustrationer: Fellow Designers
Dante Thomsen