Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Marc Jacobs första design för Coca-cola light

Under vecka åtta sker det första burksläppet från samarbetet mellan Marc Jacobs och Coca-Cola light. Burken är en del av en kollektion i begränsad upplaga.


Publicerad 2013-02-15 11:55
Uppdaterad 2015-12-06 13:55

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:

Dagensmedia.se har tidigare berättat som samarbetet mellan designern Marc Jacobs och Coca-Cola light i form av kollektionen "Coca-Cola sparkling together with Marc Jacobs". Nu släpps de första burkarna, meddelar Coca-Cola light i ett pressmeddelande.

Marc Jacobs har designat varje burk som en hyllning till de tre årtionde som Coca-Cola light funnits och först ut är 90-talsburken.

1990-talet är den era då Marc Jacobs själv gjorde sig ett namn som modedesigner och blev berömd för att bland annat tagit grungen in i modevärlden.

"Det är ett enormt privilegium för mig att bli ny Creative Director för Coca-Cola light och sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon... och jag älskar ikoner." Så lyder en hälsning från Marc Jacobs själv i pressmeddelandet.

Marc Jacobs designade 80-talsburk för Coca-Cola light kommer ut i butik i mars och 00-burken släpps innan midsommar. Den 12 mars lanserar Coca-Cola light den officiella produktkollektionen från samarbetet.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.