Här är Marc Jacobs första design för Coca-cola light

Under vecka åtta sker det första burksläppet från samarbetet mellan Marc Jacobs och Coca-Cola light. Burken är en del av en kollektion i begränsad upplaga.

Dagensmedia.se har tidigare berättat som samarbetet mellan designern Marc Jacobs och Coca-Cola light i form av kollektionen "Coca-Cola sparkling together with Marc Jacobs". Nu släpps de första burkarna, meddelar Coca-Cola light i ett pressmeddelande.

Marc Jacobs har designat varje burk som en hyllning till de tre årtionde som Coca-Cola light funnits och först ut är 90-talsburken.

1990-talet är den era då Marc Jacobs själv gjorde sig ett namn som modedesigner och blev berömd för att bland annat tagit grungen in i modevärlden.

"Det är ett enormt privilegium för mig att bli ny Creative Director för Coca-Cola light och sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon... och jag älskar ikoner." Så lyder en hälsning från Marc Jacobs själv i pressmeddelandet.

Marc Jacobs designade 80-talsburk för Coca-Cola light kommer ut i butik i mars och 00-burken släpps innan midsommar. Den 12 mars lanserar Coca-Cola light den officiella produktkollektionen från samarbetet.

Helen Preutz

Publicerad 2013-02-15 11.55Uppdaterad 2015-12-06 13.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: