Här är Lowe Brindfors första kampanj för BMW

I BMW:s nya kampanj ”Provkörning som gör skillnad” får bilarna stå tillbaka. I stället ligger fokus på samarbetet med Barncancerfonden.

I våras kammade Lowe Brindfors hem det prestigefulla uppdraget som BMW:s reklambyrå. Nu rullar de ut sin första gemensamma kampanj på temat "Provkörning gör skillnad".

Kampanjen görs i samarbete med Barncancerfonden och bygger på att BMW skänker 100 kronor till välgörenhetsorganisationen för varje provkörning.

– Det unika samarbetet mellan BMW och Barncancerfonden gav oss verkligen möjligheten att skapa ett eget och mycket emotionellt uttryck i den annars rätt stereotypa bilbranschen, säger Magnus Wretblad, projektledare på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.

Kampanjen startar den 2 september och omfattar tv, radio, dagspressannonsering, digital annonsering, direktmarknadsföring, sociala medier och inte minst återförsäljarnas marknadsföring och aktiviteter.

Arbetsgrupp:

Kund: BMW Sverige – Fredrik Ellsäter, Catharina Lind af Hageby

Byrå: Lowe Brindfors – ECD Rickard Villard, copywriter Per Sundin, projektledare Magnus Wretblad, produktionsledare Pia Stenberg och Maja Björklén, digital producent Markus Björk, grafisk formgivare Richard Grönlund med fler.

Film: Colony – producent Marcus Sundquist; Folke Film – regissör Johan Tappert, fotograf Linus Eklund, producent Abbe Hassan

Radio: Flickorna Larsson – Daniel Kilgren

Hemsida: Cloud Nine

Mediebyrå: Aegis

Helen Preutz

Publicerad 2013-08-30 11.06Uppdaterad 2015-12-06 13.36

Dela artikeln: