Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Love Generations kampanj för LG

Den LG-sponsrade popgruppen Love Generations första reklamkampanj för elektronikjätten.


Publicerad 2010-05-12 08:35
Uppdaterad 2015-12-06 12:04

Ämnen i artikeln:

LG

Dela artikeln:

LG och musikbolaget LMG, med producenten Redone i spetsen, har i ett gemensamt projekt satt ihop gruppen Love Generation med hjälp av en talangtävling. Även MTG och Universal Music deltar.

Love Generation deltar nu LG:s lanseringskampanj för Viewty GT400 som ska bidra till att positionera LG som en social möjliggörare.

– Kampanjkonceptet är ”share the moment” och tjejerna delar med sig av resans lite speciella ögonblick under med hjälp av mobilens kamera. Vi vill på så sätt visa att det är en riktigt bra, lättanvänd kameramobil, säger Hans Ahlgren, cd på reklambyrån Tank Y&R.

Mindshare står bakom LG:s sponsorupplägg.

Läs hela artikeln i Dagens Media nr 9 eller DM Plus.

 

Kampanjfakta

Tank Y&R arbetsgrupp: Hans Ahlgren (projektledare/cd), Fredrik Forsling, Magnus Uddenberg och Mattias Johansson (ad), Kicki Hansen (copy), Jenny Landström och Emma Söderberg (juniorteam), Anna-Karin Rosén (original), Gabriela Ortiz (produktionsledning), Lars Nordling (faktor).

Mindshare projektledargrupp: Joakim Antelius (kreativt ansvarig LG) och Sebastian Sjöberg (kreativ digital planner).

Filmproduktionsbolag: Ragtime

Radioproduktion: Flickorna Larsson

Stillbildsfotograf: Roy Rossovich.

Synnöve Almer

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.