Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Lindts vågade chokladkampanj

Publicerad: 20 November 2013, 08:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Schweiziska chokladtillverkaren utmanar kunderna att skicka choklad till en okänd vän.


Kompisen, mamma, chefen eller exet...

Vem som får chokladen avgörs av en slump i Lindts nya Facebookkampanj där 200 chokladkakor står till förfogande varje dag fram till på fredag.

Syftet med kampanjen är att marknadsföra Lindts nya mjölkchoklad Hello.

– Hello är ett nytt varumärke för Lindt i Sverige. Namnet säger så mycket och vi ville använda det för att skapa nya möten. Tanken är att att det ska vara lite kittlande att se var chokladen hamnar. Det rimmar med varumärkets karaktär, säger Charlotte Liljewall på Lindt till Dagens Media.

Kampanjen är framtagen av Jung Relations.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.