Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är Lindts vågade chokladkampanj

Publicerad: 20 november 2013, 08:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:56

Schweiziska chokladtillverkaren utmanar kunderna att skicka choklad till en okänd vän.


Kompisen, mamma, chefen eller exet...

Vem som får chokladen avgörs av en slump i Lindts nya Facebookkampanj där 200 chokladkakor står till förfogande varje dag fram till på fredag.

Syftet med kampanjen är att marknadsföra Lindts nya mjölkchoklad Hello.

– Hello är ett nytt varumärke för Lindt i Sverige. Namnet säger så mycket och vi ville använda det för att skapa nya möten. Tanken är att att det ska vara lite kittlande att se var chokladen hamnar. Det rimmar med varumärkets karaktär, säger Charlotte Liljewall på Lindt till Dagens Media.

Kampanjen är framtagen av Jung Relations.

Helen Preutz

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev