Här är Kristdemokraternas valkampanj

2018-06-29 08:31  

Kristdemokraterna går till val på budskapet "Du ska kunna lita på Sverige".

Med det svenska valet runt hörnet gäller det för alla partier, inklusive Kristdemokraterna, att verkligen lägga i en växel, inte minst när det kommer till kommunikationen.

Som bekant har Kristdemokraterna uppvisat bottennoteringar i flera opinionsmätningar. Enligt Svensk väljaropinion, är en sammanvägning av flera stora opinionsmätningar som Sifo gör för "Ekot" fick KD bara 2,6 procent i juni.

Nu lanserar partiet sin valkampanj med budskapet "'Du ska kunna lita på Sverige". I kampanjen vill partiet berätta att man sätter människovärdet främst och att vården, äldrefrågorna och tryggheten är de allra viktigaste frågorna i valet 2018. Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Falck.

– Nu sviker välfärden de allra mest utsatta. Vårdköerna växer, äldre får inte plats på äldreboende och brottsoffer får inte upprättelse. Människor kommer inte in i samhällsgemenskapen. Detta måste vi ändra på, sade Ebba Busch Thor när hon på torsdagen, tillsammans med valledare Peter Kullgren, presenterade Kristdemokraternas valkampanj för 2018.

– Det handlar om att ta ansvar. Att våga föra en ny politik med kraftfulla åtgärder, reformer som återupprättar välfärdslöftet.

Nytt för i år är att Kristdemokraterna även presenterar en AR-app som gör att affischerna blir rörliga och får ljud när man håller mobiltelefonen framför KD:s valaffischer.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt