torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är KD:s reklamfilm

Publicerad: 17 augusti 2010, 11:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Det är ett bistert Sverige som Kristdemokraterna målar upp i sin reklamfilm.

Ämnen i artikeln:

Valet 2010AlliansenKristdemokraterna

MS

Martin Schori


Ett gäng som misshandlar en ensam yngling, hyenor som roffar åt sig och män som utbyter mutor. Det är några av scenerna i Kristdemokraternas reklamfilm, som presenterades i dag.

– Filmen handlar om att Kristdemokraterna vill ha ett mänskligare Sverige, landet har blivit lite för kallt och lite för egoistisk, säger Cina Gerdin, partiets kommunikationschef, till Dagensmedia.se.

Samtidigt är det ni som har regerat under de senaste fyra åren. Har ni misslyckats?

– KD har regerat i fyra år och åstadkommit mycket som vi är stolta över. Ska vi vara nöjda? Nej. Att folk har fått det bättre betyder inte att alla har fått det bra.

Reklamfilmen – framtagen tillsammans med Ruth - avslutas med devisen "Vi vill ha ett mänskligare Sverige", som även användes för partiets uppmärksammade valaffischer. Den innehåller också scener med de olika djuren som illustreras i affischkampanjen.

Kristdemokraterna spenderar 17 miljoner kronor på valkampanjen. Den inkluderar affischer, printannonser, reklamfilmer samt boken ”13 steg till ett mänskligare Sverige”.

Filmen går i TV4 mellan den 4 september och 17 september.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev