måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är kampanjen som ska sätta Randstad på kartan

Publicerad: 31 januari 2017, 15:40
Uppdaterad: 31 januari 2017, 15:40

Randstad rullar ut positioneringskampanjen "Allt det här kan bli ditt" för att få svenskarna att lära känna bemannings- och rekryteringsföretaget.

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I början av november lanserade bemannings- och rekryteringsföretaget Randstad, tidigare Proffice, en lite annorlunda namnbytes-kampanj.

Genom kampanjen som togs fram tillsammans med Forsman & Bodenfors ville man avdramatisera namnbytet.

Nu startar Randstads positioneringskampanj med namnet "Allt det här kan bli ditt" som fortsätter hela 2017.

Även det här konceptet är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors och kampanjerna kommer gå i tv, display online och på sociala medier.

– Randstad är världens nästa största HR-serviceföretag. Än så länge har vi inte så stor kännedom på den svenska marknaden och syftet med kampanjen är naturligtvis både att bygga kännedom kring vilka vi är och vad vi erbjuder, säger Yvonne Dahlberg, varumärkes- och kommunikationschef på Randstad, i ett pressmeddelande.

En undersökning av företaget själva visar att 61 procent av svenskarna tycker att en trevlig arbetsmiljö är den viktigaste faktorn när man utvärderar ett jobb. Även det har Randstad valt att ta fast på när man utformat kommunikationen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev