Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är kampanjen som ska göra Motorola hett

Publicerad: 8 Mars 2016, 06:00
Uppdaterad: 8 Mars 2016, 07:12

Bild 1/2  

Under lång tid har Motorola lyst med sin frånvaro. Nu är bolaget tillbaka i Sverige med en ny modell som ska konkurrera med Iphone, HTC och Samsung med sitt okrossbara glas.


– Varför Motorola varit borta från Sverige så pass länge är en lång historia. Det som hände var att Google köpte upp hela smartphone-delen hos Mobility 2012, vilket gjorde att de mer eller mindre stoppade den framtida produktionen för Motorola i Sverige, säger Joakim Liljedahl, nordisk marknadschef för Motorola.

Efter att Lenovo Motorola Mobility köpte tillbaka rättigheterna från Google 2014 kunde företaget ta nya tag.

I dag ligger de etta i Brasilien och nästa ambition är att ta över Europa.

– Tack vare Molibity så har vi en stor spelare i ryggen, säger Joakim Liljedahl.

För att bevisa att den nya modellen, Moto X Force, håller vad den lovar har Motorola valt att samarbeta med det finska skidkollektivet Real Skifi som är kända för sin innovativa åkning och sina hårda krascher.

I episod femton besöker de för första gången Sverige där de bland annat hoppar över Sickla kanal, åker ned för Mårten Trotzigs gränd, testar en skatepark och slår en handstående bakåtvolt ner för Sergelstorgstrappan.

– I kampanjen ville vi fokusera på målgruppen och att de skulle få testa mobilen själva. Den är väldigt uppskattad hos vår yngre målgrupp då man alltid kan ladda ner den senaste versionen av Android, säger Joakim Liljedahl.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.