Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är kampanjen som pikar Victorias Secret

Publicerad: 8 April 2015, 04:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Plus size-modeller poserar som Victorias Secrets "änglar" för att få kvinnor att älska sig själva.


Underklädes-märket Lane Bryant pikar Victorias Secret i den nya kampanjen "I´m No Angel". Kampanjen består av svartvita bilder tagna av fotografen Cass Bird och syftar på de av Victorias Secrets modeller som går under kategorin "änglar".

Förutom annonser i tv, print och kollektivtrafik ska Lane Bryant också använda sig av hashtaggen #ImNoAngel.

– Vår kampanj #ImNoAngel ska få alla kvinnor att älska varenda del av sig själva, säger Linda Heasley, vd på Lane Bryant, enligt Daily Mail.

En av bilderna i kampanjen är en parodi på Victorias Secrets kända bild där tio smala modeller poserade under rubriken "The perfect body". Detta fick, enligt Daily Mail, över 30 000 personer att skriva under en protestlista vilket slutligen gjorde att rubriken ändrades till "A body for everybody".

Sedan kampanjen släpptes har den, enligt Daily Mail, fått mycket uppmärksamhet på sociala medier. En användare har bland annat twittrat: "Jag älskar Victorias Secret, men tycker att den här kampanjen är välbehövlig och perfekt. Tack, Lane Bryant för er #ImNoAngel-kampanj".

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.