Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är juryn för 48H

Publicerad: 2 Mars 2012, 06:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Juryn för reklamtävlingen 48H är klar. Det blir en nio personer stark jury.


48H släppte tidigare en teaserfilm där juryn anonymiserades. Nu går man dock ut med namnen.

Ordförande blir Lars Axelsson, vd på The Brand Union.  Till sin hjälp får han Dan Morén, annonsdirektör på DN, Annica Saltskog, Sverigechef för Getty Images, Mathias Wellström, grundare och vd för Trib, Nina Åkestam, kreatör Wieden+Kennedy, Tony Högqvist, cd och en av grundarna till Perfect Fools, Pia Grahn Brikell, chief growth officer för Norden och Benelux inom McCann, Josephine Wallin, ad på Lowe Brindfors, och dessutom tillkommer en representant från den ideella föreningn som delar ut briefen.

Deltagarna i tävlingen får till uppgift att ta fram en print- och onlinelösning under max 48 timmar. Den vinnande lösningen får bland annat ett införande i Citypaketet, som står bakom tävlingen.

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/37650416?title=0&amp;byline=0&amp;portrait=0" width="442" height="249" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.