måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Här är JM:s kampanj för nya bostadskonceptet

Publicerad: 17 januari 2017, 14:00
Uppdaterad: 17 januari 2017, 12:32

En växande efterfrågan på olika typer av bostäder har gjort att JM lanserar två nya boendekoncept. Här är bostadsjättens kampanj för det nya konceptet.

Ämnen i artikeln:

KampanjHoly Diver

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I samband med att JM breddar sitt erbjudande presenterar man två nya boendekoncept – "Smarta kvadrat" och "Premium". De två nya erbjudanden ska fungera som komplement till JM:s huvuderbjudande som numera heter "Original".

Tanken är att "Smarta kvadrat" ska vända sig till de som vill ha ett "funktionellt och prisvärt boende" medan "Premium" vänder sig till den som söker ett "unikt hem med det lilla extra".  

– De senaste åren har vi sett en växande efterfrågan från kunder som vill ha bekvämligheten i en nyproducerad bostad men även har andra prioriteringar. Det kan vara pensionären som också vill satsa på en lägenhet på solkusten, eller en ung person som prioriterar till exempel träning och resor, säger Johan Höök, marknadschef på JM.  

Enligt Johan Höök råder samtidigt en motsatt trend, framförallt i storstäderna, där det finns en kundgrupp som vill lägga en allt större del av sin inkomst på hemmet. Därför har konceptet "Premium" tagits fram.  

Bakom kampanjkonceptet står Holy Diver och reklamfilmen är framtagen i samarbete med Ligistfilm.

Kampanjen kommer gå både i Sverige och Norge, huvudsakligen i tv och på nätet men även i andra digitala kanaler och i print.

Holy Diver har även tagit fram en VR-lösning som innebär att kunderna kan gå på en virtuell visning i konceptbostäderna med Google Cardboard.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev