Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Jerlovs första kampanj för Världskulturmuseet

Publicerad: 30 April 2010, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Jerlovs första kampanj för Världskulturmuseet kommunicerar reseutställningen Destination X.


Det var i februari i år som det stod klart att Jerlov blir Världskulturmuseets nya reklambyrå.

Igår drog den första kampanjen igång med en tävling via Facebook som nav. Tävlingen går ut på att deltagarna med hjälp av ledtrådar gissar destinationer i tre olika resequiz som Världskulturmuseet skapat. Dessutom går det att skapa egna quiz med sina personliga bilder. Den som sprider sitt resequiz bäst eller som får bäst resultat på de redan befintliga resequizen vinner resecheckar för sammanlagt 22 000 kronor.

Kampanjen går även i Göteborgs-Posten och Jerlov sköter även pr-arbetet.

– Kampanjen kommer att rulla under hela våren och sommaren i olika etapper. Totalt finns det fyra chanser att vinna, säger Lina Hultén, pr-konsult på Jerlov.

Målet är ett hundratal tävlande.

– Vi är jätteglada över att få jobba med Världskulturmuseet som både är en spännande och modig kund som vågar använda sig av nya kanaler och släppa kontrollen över sitt varumärke.

Webbyrå är Schimpanz.

Arbetsgrupp Jerlov

CD/Copy: Patrik SpångAD/Grafisk formgivare: Carina Lindström, Hans HjelmbergWebbstrateg: Johan WeiszPR: Åsa Sandberg, Lina HulténPdl: Lotta TengbyProjektledare: Annika Svahn

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.