Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Hittahems krafttag mot konkurrenterna

Hittahem positionerar sig som en bevakningstjänst för bostadsmarknaden. Marknadschefen Martin Lundin berättar mer om strategin framöver.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Februari 2017, 10:55
Uppdaterad: 09 Februari 2017, 10:56

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Nu ska Bonnier-ägda Hittahem på allvar ta upp kampen mot konkurrenter som Hemnet, Boolia och Blocketbostad.

Till tonerna av Viva la Revolution drar Hittahem igång sin första stora kampanj för att lansera sin bevakningstjänst för bostäder.

Hittahem har framförallt varit en business to business-tjänst som riktar sig till mäklare men nu ska det bli ändring på det säger Hittahems marknadschef Martin Lundin.

– Vår strategi nu är att även leverera en spetsig tjänst till konsumenter som riktar till bostadsköpare. Därför nylanserar vi vår webbsida, appar och går ut med en lanseringskampanj, säger Martin Lundin till Dagens Media och fortsätter:

– Vi gör det på ett kaxigt och modigt sätt för att väcka uppmärksamhet och för att skapa igenkänning.

Kampanjen går ut på att presentera det som gör att Hittahem står ut på marknaden.

Martin Lundin säger att de sett att både mäklare och bostadsköpare upplever att det säljs många bostäder som aldrig ens når marknaden – eller som plockas bort innan visning.

– "Borttagen innan visning" är ett begrepp som de som är på jakt efter en bostad känner igen mycket väl och som de känner en stor frustration kring.

I och med Hittahems tjänst "Snart till salu" får de som letar bostad en förvarning om att en bostad är på väg att läggas ut för försäljning.

– Vi positionerar oss mer som en bevakningstjänst. När bostadsmarknaden rör sig så snabbt gäller det att vara på hugget, med en bevakningstjänst så missar man inget.

Bakom kampanjen står byrån FEW och kampanjen kommer gå i tv, print och digitalt under hela 2017. 

Hittahem grundades 2012 och sedan knappt ett år tillbaka ägs bolaget till största del av Bonnier News.

Cred-lista

Art Director: Albin Wendel & Rebecca GrimshornAD-assistent: Mikael ThurbanCopywriter: Tobias Borgfors Creative Director: Gustaf HultbergerFinal Art: Christofer Nordström Planner: Petter Claesson Projektledare: Fredrik Byrfors Produktionsledare: Anna Christéen & Theresia Mathiasson

Film: Produktionsbolag: Folke FilmProducent: Frida HederRegissör: Johan TappertPostproduktion: SwissMusic supervisor: Macke Bergqvist

Print: Fotograf: Alexander Crispin / AdamskyPostproduktion: Cabbe / Adamsky Division

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.