Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Henrik Schyfferts och Yohios Unicef-kampanj

Publicerad: 19 April 2013, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Henrik Schyffert och Yohio medverkar i Unicefs kampanj mot ”likes” som Dagens Media skrev om igår. I tre filmer försöker de handla med ”likes”.


Dagens Media skrev igår om Unicefs vårkampanj för att samla in pengar till poliovaccin. Kampanjen ”Mer än bara likes”, som Forsman & Bodenfors står bakom, kommuniceras via print, i radio, i tv och digitalt. I tre filmer, gjorda av Deportivo, försöker artisten Yohio och komikern Henrik Schyffert handla för ”likes”. Filmerna är en del i den stora vårkampanjen.

– Vi vill lyfta fram det här nutidsfenomenet att så många inte reflekterar över vad de gillar på Facebook. Det finns en risk att den klickande aktivismen, den så kallade ”slacktivismen”, kan skapa passivitet. Vi vill visa att likes inte räddar liv, Unicef får inte pengar till vaccin för att man gillar oss på Facebook, sa Petra Hallebrant, kommunikationschef på Unicef, till Dagens Media igår.

Fakta

Beställare  Unicef - Cia Hedenström, producent

Byrå Deportivo

Idé och koncept  Mattias Ronge

Digital strateg  Stefan Ronge

Projektledare Mats Mehlberg

PR Sofie Segerborg

Produktionsbolag  Mulufilm

Regissör Tobias Annerhult

Manus David Sundin

Produktionsledare  Linn Staberg

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.