Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Kampanjer

Här är HBO:s gerillakampanj

Bild 1/4  Foto: August Dellert

Den andra säsongen av "The handmaid's tale" är här, se bilder på hur HBO Nordic valde att marknadsföra serien.


Publicerad 2018-05-02 10:54

Ämnen i artikeln:

HBO Nordic

Dela artikeln:

Den 26 april var det premiär för den andra säsongen av den uppmärksammade och hyllade serien "The handmaid's tale".

För att uppmärksamma detta arrangerade HBO Nordic tillsammans med Wonderland Event en gerillakampanj bestående av sex "handmaids" i röda kappor och vita hättor.

Den lilla gruppen rörde sig runt om i Stockholms stad under premiärdagen och gick bland annat att skymta vid Sergels torg, Kungsträdgården, Stureplan, Medborgarplatsen och i tunnelbanan.

I tystnad delade de ut skriftliga budskap om premiären till människor som stannat upp och reagerat över gruppens klädsel.

Den amerikanska serien bygger på Margaret Atwoods bok "Tjänarinnans berättelse" från 1985 och utspelar sig i en dystopisk framtid där en religös sekt styr landet Gilead, tidigare USA. I landet Gilead tvingas kvinnor in i ett sexuellt slaveri och barnafödande – allt i statens tjänst.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.