Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är Gröna Lunds julkampanj

Publicerad: 27 November 2013, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

I år satsar nöjesfältet Gröna Lund stort på sin julkampanj och hoppas på en fördubblad försäljning av entrékorten.


Ämnen i artikeln:

Gröna LundVizeumPool

Gröna Lund började med julkampanjer för tre år sedan, men marknadschefen Kicki Kollstedt erkänner att de första åren inte var någon hit.

– Vi började lågt, det måste jag erkänna. Men med en utvecklad webbshop och med hjälp av de sociala medierna har vår försäljning under julen bara ökat sen start vilket är jätteroligt, säger hon till Dagens Media.

Förra året var Gröna kortet den mest populära julklappen i Gröna Lunds sortiment. Kortet ger fri entré till nöjesfältet och till alla konserter. I år hoppas nöjesfältet på bra försäljning av Guldkortet också, som ger fria åk och fri entré hela sommaren.

– Det Gröna kortet brukar vara vinnaren då det ju ligger i en helt annan prisklass. Men vi räknar med att sälja för 1 miljon kronor i år. Det är nästan en fördubbling mot förra året, säger Kicki Kollstedt.

Som komplettering till kampanjen engagerar Gröna Lund sina följare på Instagram med en klappjakt under tio dagar. Under dessa dagar lägger Gröna Lund ut en ledtråd där de två första personerna som hittar platsen vinner varsitt Grönt kort. Sista dagen toppas vinsten med ett Guldkort.

– Klappjakten engagerar massor av våra följare på Instagram, främst unga. Det är jätteroligt.

Julkampanjen drar igång på måndag och ska synas i print, utomhus samt i Gröna Lunds egna kanaler som Facebook, Instagram och på webben.

Klappjakten rullar 2-6 december samt 9-13 december.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Pool och mediebyrån Vizeum.

Malin Ljungberg


Ämnen i artikeln:

Gröna LundVizeumPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev