Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Great Works vodkasatsning

Pernod Ricard och Great Works lanserar nya Our/Vodka internationellt.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 03 April 2014, 06:21
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:42

Ämnen i artikeln:

Great WorksPernod Ricard

Under 1970-talet slog Absolut Vodka igenom på den tuffa spritmarknaden i USA, och därefter även internationellt.

Nu hoppas dagens ägaren av den klassiska spritdrycken – Pernod Ricard – på en liknande utveckling för nya vodkamärket Our/Vodka.

Arbetet har skett tillsammans med konceptbyrån Great Works, och nu lanseras märket. Som en del i detta kommer olika utvalda mikrodestillerier sätta sin egen prägel på drycken. Bland annat genom inslag av lokala råvaror.

Och namnet. Som till exempel Our/Berlin, Our/Detroit och Our/New York.

– Att hitta rätt samarbetspartners i respektive stad har varit viktigt. Eftersom vi överlåter ansvaret att driva det lokala märket och verksamheten till dem har detta varit vårt svåraste uppdrag. Vi har bara inlett samarbeten med folk som vi skulle kunna se oss själva spendera våra semsterar med, säger Åsa Caap, grundare av Our/Vodka och före detta innovations director vid Pernod Ricard, i ett pressmeddelande.

– I varje stad samarbetar vi med folk som älskar sin stad, fortsätter hon.

Our/Vodka beskrivs som en punkigare lillebror till Absolut Vodka. Den kommer initialt att tillverkas vid åtta destillerier i USA, samt flera i Europa och Australien.

Städerna som producerar Our/Vodka

Our/LA

Our/Amsterdam

Our/London

Our/Miami

Our/Melbourne

Our/Austin

Our/Nashville

Our/New Orleans

Our/Berlin

Our/Detroit

Our/Seattle

Our/New York

Ämnen i artikeln:

Great WorksPernod Ricard

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.