Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Garbergs första Lerniakampanj

Publicerad: 11 November 2010, 14:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Lernia lever på att sälja kompetens. Men i Garbergs första kampanj för bolaget vänder man på steken och visar upp riktiga klåpare.


Ämnen i artikeln:

LerniaGarbergs

Ett flertal andra varumärkens reklamfilmer syns i bemanningsbolaget Lernias nya filmer. Något som ska ge känslan av att "det klantar till sig på riktigt".

OLW, Folkpool, Lexus och Silja Line har lånat ut egna reklamfilmer som studioteknikern lyckas förstöra i de olika Lerniareklamfilmerna – som regisserats av Felix Herngren.

Kampanjen består även av webbannonser där bilden inte laddas upp, en preroll på TV4.se där datorn bara visar felmeddelanden och annonser i DI som antingen är felplacerade, felstavade eller kladdiga av trycksvärta.

– Med det här nya konceptet vill vi befästa vårt varumärkeslöfte ”Kompetens gör skillnad” genom att visa på vilka konsekvenser som inkompetens kan få, säger Ida Larsson marknadskommunikationschef för Lernia, i ett pressmeddelande.

Mediebyrå är OMD.

De har gjort kampanjen

Garbergs

 

Art director: Sebastian Smedberg.

Copywriter: Rebecka Osvald

Formgivare: Karin Roberts

Creative director: Petter Ödeen

Produktionsledare: Charlotte Lundquist

Byråproducent: Annika Witkowska/ Charlotte Lundquist

Projektledare: Joakim Landin

 

FLX

 

Producent: Sandra Sohlman

Exekutiv producent: Ylva Axell

Regissör: Felix Herngren

 

Lernia

 

Marknadsdirektör: Linda Hellström

Marknadskommunikationschef: Ida Larsson

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LerniaGarbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.