Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Fritidsresors nya manér

Publicerad: 15 Augusti 2012, 14:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Mer tid tillsammans - det är Fritidsresors nya manér efter byråbytet till Catt & Co.


Under parollen "Tid tillsammans" sjösätts nu manéret som syftar till att särskilja Fritidsresor från den bild som andra aktörer förmedlar och som Fritidsresor menar är individualistisk.

- Anledningen till att vi valde Catt&Co var att de förde fram ett klassiskt manér som påminde om de gamla Pripps Blå-reklamerna och den känsla de skapade av samhörighet, säger Lottie Knutson, kommunikationschef på Fritidsresor, till dagensmedia.se.

Tidigare har Fritidsresor använt sig av den danske skådespelaren Mads Mikkelsen som sitt ansikte utåt i sina reklamfilmer. Mads Mikkelsen kommer även i höst att figurera i vissa av filmerna, men utgångspunkten i den kommande kampanjen kommer att vara att främst anspela på gemenskap.

– Den film vi går ut med nu är egentligen en demofilm, men vi blev så förtjusta i den att den kommer att rulla i tv nu. Sedan kompletterar vi med Mads i sista varvet. Så det är en kostnadseffektiv produkt, säger Lottie Knutson och fortsätter:

–  Vi kommer att jobba med 360-produktioner framöver. Mads har varit fantastisk, men vi kommer inte att jobba med bara med längre, i varje fall inte under en kanalunder en överskådlig framtid .

Kampanjen kommer att rulla i tv, radio, print som banners och på Fritidsresors egna webb.

Arbetsgrupp Catt & Co

Catt Olsson, creative Director

Ola Gatby, copywriter

Peter Carstens, projektledare

Peter, Györki, varumärkesstrateg

Karin Sundberg, web designer

Desiree Mozart, produktionsledare

Film: Link Producers/Tua Nordqvist

Foto: Ewa-Marie Rundquist/CameraLink

Stylist: Lalle Johnsson

Hår&Make: Teresa Grundin/Mikas

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.