Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Friskis & Svettis höstkampanj

Personer utan träningskläder frontar "Lust har ingen gräns".

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 05 September 2014, 04:53
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:53

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstFriskis Svettis

Träningskedjans höstkampanj "Lust har ingen gräns" är framtagen av Åkestam Holst, som som Friskis & Svettis samarbetar med sedan i våras.

Kampanjen, som slopar traditionella träningsbilder, lyfter istället fram människor i vardagliga situationer som utför spontana träningsrörelser.

– Vi vill utmanar fördomen om hur vältränade människor ser ut. Den gängse bilden är ju att det handlar om en 30-åring i tighta kläder, vi är en motpol till träningshets och vill bryta normen, säger Peter Wigert, generalsekreterare för Friskis & Svettis, till Dagens Media.

Träningskedjan vill att bilderna ska förmedla känslan av vad det innebär att vara smidig och stark och kunna göra vad man får lust till utan att kroppen eller sinnet är en begränsning.

Kampanjen kommer att gå i print och i digitala kanaler. Sen kommer varje förening lokalt bestämma kanal. I Stockholm kommer den gå i tunnebalanan och Metro.

– På så sätt är det både en rikstäckande och en lokal kampanj samtidigt, säger Peter Wigert.

Arbetsgruppen Åkestam Holst

Cecilia Bauman/Sara Clewemar, projektledare

Emelie Lundin, AD

Cecilia Flygt Högberg, copywriter

Jessica Söder produktionsledare

Patrik Karlsson, planner

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.