Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Här är Försvarsmaktens höstkampanj

Nya kampanjen ska få folk att förstå hur Försvarsmakten försvarar Sverige.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Oktober 2017, 14:12
Uppdaterad: 23 Oktober 2017, 14:15

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenVolt

I Försvarsmaktens senaste kampanj vill man berätta vad Försvarsmakten gör om dagarna och på vilket sätt de försvarar Sverige.

– I Sverige tar vi freden för given, ett slags naturtillstånd. Med den här kampanjen vill vi lyfta att Försvarsmakten jobbar dygnet runt för att vi ska ha vår vardag i fred. Vi övar, löser uppgifter och genomför insatser på land, i luften, till havs och på nätet. Både i Sverige och i andra länder. Hela tiden med syfte att våra liv ska kunna fortsätta precis som vanligt, säger Robert Forss, marknadschef på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande.

De nya reklamfilmerna, signerade byrån Volt, går under namnet "Vi låter Sverige vara i fred" och är en fortsättning på kampanjen "Du nya, du fria".

I "Du nya, du fria" berättade man om vilka värden Försvarsmakten försvarar, medan man i denna kampanj berättar hur detta görs.

– Den här kampanjen fortsätter i samma anda som de tidigare. Men vi tar ett steg närmare Försvarsmaktens verksamhet. I ett Sverige där Försvarsmaktens relevans är hög men förtroendet för att de ska lösa sina försvarsuppgifter är låg, vill vi med den här kampanjen lägga grunden för en ökad nyfikenhet och vilja att lära sig mer om Försvarsmakten, säger Malin Almqvist, projektledare på Volt, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer syna i tv, print, utomhus, DOOH samt onlinbe från och med vecka 43.

Reklamfilmerna är regisserade av Olof Lindh på B-Reel, och stillbilderna är tagna av Björn Terring. Film och foto kommer även från Försvarsmaktens förband Combat Camera.

Arbetsgrupp:

Försvarsmakten:

Robert Forss – MarknadschefJohan Landeström – ProjektledareAnders G. Jansson – Produktionsledare

Volt: 

Malin Almqvist – ProjektledareCamilla Ryttare - ProduktionsledareHenrik Stampe – StrategJörgen Berglund och Johanna Johansson – Art DirectorsPetter Nylind och Daniel Jakobsson – CopywritersCornelia Wangel och Erica Knutsson Thelin – PlannerPer Sturesson – Digital production & Motion DesignSimón Jesus Ubeira – Motion DesignerÅsa Stjärnquist – OriginalareStaffan Kjellvestad – Visualizer

Cameralink:

Björn Terring –  FotografLotta Lövgren – Producent

B-Reel Films:

Olof Lindh – RegissörAnisa Dzindo – ProducentRikard Åström – Exekutiv Producent

Always Frank:

Johan Svensson – Byråproducent

PhD:

Eva Samuelsson – Kundansvarig

Nordic Morning:

Motti Rapoport -– BackendutvecklareLinda Lagergren – Produktionsledare

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenVolt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.