Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Försvarets nya kampanj

Publicerad: 15 Augusti 2013, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Just nu pågår Försvarets nya kampanj i flera kanaler. Syftet är att locka unga till yrken som officer, soldat och sjöman.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmFörsvarsmakten

Under augusti till och med oktober genomför Försvaret två kampanjer på temat "Det är mycket nu". Temat syftar till att belysa nutida samhällsfenomen som upptar människors tid och få dem att tänka till.

Det slutliga målet är att locka unga människor att söka sig till yrken inom Försvaret.

"I en tid då vi bombarderas av intryck, information och dåliga nyheter är det lätt att stänga av och sluta bry sig. Nu söker vi de som orkar bry sig ändå. De som vill göra något åt saken; oavsett om det gäller att undsätta nödställda personer, skydda mattransporter eller kämpa för demokratiska rättigheter i krigsdrabbade länder", skriver Försvarets marknadsansvarige Robert Forss i ett pressmeddelande.

Kampanjen görs av reklambyrån DDB Stockholm och genomförs samtidigt i tv, radio, digitala kanaler, utomhus och print.

Enligt pressmeddelandet riktar sig kampanjen främst till unga med digital vana.

"Vi behöver därmed vara tydliga med vårt unika erbjudande för att väcka intresse, men samtidigt visa yrkesmångfalden för att kunna tilltala fler. Det handlar hela tiden om balansen mellan att nå målgruppen och visa Försvarsmaktens erbjudande."

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.