Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Här är Eurocards nya kommunikationsplattform

Publicerad: 5 Maj 2014, 08:32
Uppdaterad: 16 November 2016, 07:41

Eurocard lanserar en ny kommunikationsplattform signerad DDB. Det är den första stora kampanjen från kortföretaget på flera år.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Eurocard är ett av de största kortföretagen i Norden. Nu ska bolagets position på privat- och företagsmarknaden stärkas med en ny kampanj framtagen av Eurocards reklambyrå DDB Stockholm.

Kampanjen, som är en del av Eurocards nya kommunikationsplattform "Låt världen förändras", kommer bland annat att gå i tv:n under våren och hösten.

Målet är både att förstärka Eurocards varumärke och att upplysa konsumenterna om att Eurcard inte bara är en kortleverantör utan också en tjänsteleverantör.

– Eurocard har funnits sedan 1965 och är ett företagskort i grunden och har varit väldigt seriöst och så vidare. Nu vill vi vis för våra kunder att de får bättre kontroll med oss, oavsett vad som händer i omvärlden, säger Niklas Jernevad, marknadsansvarig för Eurocard, till Dagens Media.

Kampanjen ska hylla nytäkande och förändring och kommer samtidigt som Eurocard får allt större konkurrens från betallösningar i mobilen.

– Vi brukar dela upp vår målgrupp i privat och företag men det som de har gemensamt är att de är väldigt drivna. De har bra kontroll över sin ekonomi och nu vill vi tala om för dem att vi kan vara ett verktyg som ger den här kontrollen ännu snabbare, säger Niklas Jernevad och fortsätter:

– Detta har vi dramatiserat med tala om nytänkare. Det är de som driver världen, samhället och sina egna liv framåt. vi vill ge dem mer tid att tänka på förändring än på triviala saker som kvitton och annat.

Hur har konkurrensen från exempelvis nya mobiltjänster påverkat arbetet med kommunikationsplattformen?

– Eurocard ska vara ett starkt varumärke. Hur man betalar utvecklas hela tiden men själva plattformen och varumärket ska bestå oavsett hur länge man använder plastkort.

Eurocard och DDB Stockholm har jobbat ihop sedan januari förra året.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev