Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Här är Dressmanns Rolling Stones-kampanj

Publicerad: 19 Januari 2011, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Dressmann anlitar Rolling Stones för sin största reklamsatsning någonsin. "Bred rock är det självklara valet för Dressmann", enligt marknadsdirektören Thomas Behring.


Dressmann relanseras i februari med ny logga, nytt butikskoncept och ny kommunikation. Det är ett rockigare och modernare Dressmann som ska möta kunderna.

Designchefen Johan Lundell har tagit fram en Rolling Stones-inspirerad klädkollektion och kedjan släpper också t-shirt-kollektion ”As worn by” med replikor av tröjor från bandets tidiga historia.

– Vi kontaktade Universal med vår idé om att fusionera musik och mode och de nappade direkt. Rolling Stones vill utveckla sitt varumärke inom mode, säger Thomas Behring.

Rolling Stones-samarbetet lanseras med en stor reklamkampanj i tv, butik och utomhus. Reklamfilmerna är gjorda av rockmusikregissören Jerker Josefsson med musik av Rolling Stones.

Relanseringen är Dressmanns största reklamsatsning hittills, men medieköpen väntas hamna på ungefär samma nivå som i år.

– Vi går alltid tungt och tror att vår vanliga budget håller för den här satsningen. Men vi har aldrig tidigare gått ut så här hårt, säger marknadsdirektör Thomas Behring.

Arbetsgrupp

Inhouse byrån Sprint: Knut Vidar Nilsen, kundansvarig; Inger Dreyer, projektledare; Snorre Vik, art director.

Produktionsbolaget Hobby Factory: Gustav Olden, producent; Jerker Josefsson, regissör.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.