Här är Destination Gotlands nya koncept

2018-04-16 07:00  

Titiyo står för musiken inom Destination Gotlands nya koncept. Kampanjen är framtagen i samarbete med House of Friends.

I dagarna lanserade Destination Gotland sitt nya koncept "Different Days". Konceptet är utvecklat i samarbete med House of Friends och syftet är att visa upp Gotland med hjälp av de som kan ön allra bäst.

Först ut är entreprenören och designern Sanna Lennartsdotter Dackmo samt bagaren och surfaren Classe Johansson. Dessa två får publiken möta i filmer som kommer gå i tv och digitala kanaler, som ramas in med en specialskriven låt som artisten Titiyo sjunger, samt med hashtaggen #gotlanddifferentdays.

– Vårt mål är att skapa en brygga mellan det Gotland som alla älskar, till Destination Gotland med målsättningen att förstärka de emotionella kopplingarna till varumärket, säger Johan Welander, kundansvarig projektledare på House of Friends, i ett pressmeddelande.

Karin Pettersson, tillförordnad marknadschef på Destination Gotland, ser stora möjligheter med det nya konceptet.

Det ger oss fördjupade möjligheter till att kommunicera mer personligt. Inte minst genom relevant content som vi tar ut främst i  sociala kanaler. Vi har lagt grunden genom samarbete med ett antal noga utvalda personer med koppling till Gotland. Sen är vi förstås superglada över vårt samarbete med Titiyo. Hon är verkligen en person som vi vill förknippas med, inte minst eftersom hon har starka band till ön. Det är viktigt för oss. Sen är hon en fantastisk artist på alla sätt, och låten är verkligen jättebra.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt